Sunday, April 1, 2012

25. Zeitgeist


Det har snart blivit dags för ännu en liten road trip här på Ett annat San Francisco, där vi ska utforska ytterligare ett vindistrikt norr om staden. Innan vi beger oss av norrut dröjer vi emellertid kvar i SF under ett par tips, och idag passar vi på att besöka en av stans mest älskade barer, Zeitgeist i The Mission.

Zeitgeist är en av stans bästa barer. Det är en ölhall som dessutom är tillhåll för många av stans alla cykelfantaster, och den väl tilltagna utomhusserveringen är ofta full av gäster som i goda vänners lag avnjuter en burgare och en kall öl. Stämnings- och inredningsmässigt kan stället enklast beskrivas som punk och hårdrock. Det är smutsigt och neddekat, men ack så charmigt.


På bakgården går grillarna varma, och skulle du vara hungrig kan du för $5 få dig en burgare till livs. Zeitgeist är dessutom ett av San Francisco's legendariska Tamale Lady's många stopp. Tamale Lady är en gammal dam som säljer delikata tamales ur en svart sopsäck på stadens gator. Närhelst hon dyker upp på Zeitgeist (vanligtvis vid sextiden på kvällen) ropar folk "The Tamale Lady is here!" och vips så är det lång kö ute på trottoaren.


Zeitgeist är en härlig San Francisco-institution med över 40 olika sorters öl i utbudet. Det är en bar genomsyrad av punk och hårdrock, och det är mycket trevligt att spendera en kväll över en öl och en burgare i goda vänners lag under en stjärnklar San Francisco-himmel på ställets bakgård.


View Larger Map
Zeitgeist
199 Valencia Street (hörnet av Duboce Ave och Valencia Street)
San Francisco

1 comments:

IfIOwnedAMidget said...

Jag uppskattar verkligen det ni gör! Peppar inför en kommande resa till SF och suger åt mig allt jag kan härifrån. Innan min New York-resa hade jag stor glädje av era tips så jag hoppas på succé igen!

Post a Comment